22
08.2019

Usługi marketingowe a odliczenie VAT - korzystny dla podatnika wyrok WSA w Gliwicach

Spór dotyczył odliczenia podatku VAT od usług marketingowych. Urząd Skarbowy zakwestionował zwrot argumentując to nie dość dobrze udokumentowanym wykonaniem usługi. Podatniczka odpierała zarzuty, podpierając się dodatkowo zeznaniami drugiej strony (odbiorcy usługi), która potwierdziła i szczegółowo opisała zarówno przebieg, jak i miejsce wykonania usługi.

Wyjaśnienia nie wystarczyły fiskusowi. Sprawa trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach.
Dn. 18.07.2019 WSA w Gliwicach (I SA/Gl 448/19) orzekł, że po stronie podatnika nie ciąży obowiązek posiadania materialnych dowodów potwierdzających wykonanie poszczególnych usług niematerialnych.

Należy poprzeć rozstrzygnięcie WSA w Gliwicach, który sensownie wyważył obowiązki podatników i reguły podatkowe wynikające z przepisów. Nie zgodził się zwłaszcza z fiskusem, że nabycie usług marketingowych nie zostało poprawnie udokumentowane. Wytknął mu profiskalne podejście i brak konsekwencji. Z jednej strony urzędnicy bowiem kwestionowali dokumentowanie usług marketingowych, a z drugiej wskazywali na ich niewykonanie. Nie mówiąc o wybiórczej analizie dowodów.

Niestety, taka negatywna praktyka jest dość powszechna. Tym bardziej należy docenić przenikliwość WSA, który wyłapał oczywiste naruszenia procedury i wskazał, że nie ma podstaw prawnych, aby wymagać od podatników dokumentowania nabywania czy wykonywania usług.

więcej na stronie:

https://www.rp.pl/VAT/308229992-Sad-do-rozliczen-marketingu-wystarczy-faktura-VAT.html

Strona używa cookies Dowiedź się więcej